Advanced Tanam Rambut Malaysia

Logo A png untuk Tanam Rambut Malaysia

Tanam Rambut Malaysia

KEMBALIKAN KEYAKINAN ANDA

SKALA LUDWIG: PUNCA, PERINGKAT DAN RAWATAN

Kebotakan corak rambut wanita adalah punca utama keguguran pada rambut wanita. Tetapi ia mempunyai banyak gejala yang sama dengan keadaan lain, seperti telogen effluvium kronik dan alopecia areata, jadi ia boleh menjadi sukar untuk didiagnosis. Skala Ludwig membantu pakar keguguran rambut mendiagnosis dan mencadangkan rawatan untuk wanita yang mengalami keguguran rambut corak wanita.

APAKAH ITU SKALA LUDWIG?

Skala Ludwig telah diperkenalkan pada tahun 1977 untuk mengklasifikasikan perkembangan alopecia androgenetik wanita. Seperti Skala Norwood untuk kebotakan corak lelaki, Skala Ludwig kekal sebagai salah satu carta klasifikasi corak kebotakan wanita paling popular dalam trikologi moden.

Menurut Skala Ludwig, pola kebotakan rambut wanita berkembang dalam 3 peringkat yang berbeza. Orang yang mengalami keadaan ini biasanya melihat keguguran rambut meresap yang bermula sepanjang perpisahan rambut dan merebak secara merata ke seluruh kulit kepala. Rambut biasanya dikekalkan di sekitar sisi, belakang, dan depan kepala.

3 PERINGKAT KEBOTAK CORAK RAMBUT WANITA

Tanda-tanda untuk Kebotakan Corak Lelaki boleh dirawat di Tanam Rambut Malaysia

Walaupun kebotakan corak rambut wanita adalah kekal, rawatan bukan pembedahan seperti Minoxidil telah terbukti menggalakkan pertumbuhan pada rambut wanita yang mengalami keguguran rambut wanita. Ini cenderung lebih berkesan pada peringkat awal keguguran rambut. Ia juga sesuai sebagai rawatan tambahan selepas rawatan Tanam Rambut FUE.

Open chat
Tanam Rambut Malaysia
Hi! 👋
Boleh saya bantu?